Aj ''neúspešné'' obchodné stretnutie môže priniesť profit
Stalo sa vám už, že ste si vraveli, že za tým alebo tamtým potenciálnym zákazníkom nepôjdete pretože ste si mysleli, že neuspejete?
Mohlo ísť o firmu, ktorá nemusela podľa vás mať potenciál, záujem o produkt, bola príliš malá na to aby ste ju oslovili alebo naopak príliš veľká a mali trochu strach.
Alebo ste boli frustrovaní z prípadov kedy navštevujete zákazníkov, vložíte sa do argumentácie a zákazník nakoniec nekúpi? Nebuďte, práve naopak pokračujte v tom čo robíte a do každého stretnutia sa vložte naplno a hlavne nepodceňujte žiadneho zákazníka pretože každý vám môže priniesť objednávku a to priamo či nepriamo.
Ako? Jednoducho, cez referencie.
Predstavte si, že podnikateľ - majiteľ firmy, ktorej chcete predať produkt je tiež len človek, ktorý sa stretáva s ľudmi - priateľmi a tiež sú to väčšinou podnikatelia. Čo myslíte o čom sa rozprávajú? O biznise, o tom čo kto dnes zažil, koho stretol a rovnako aj o tom čo bolo zaujímavé v podnikaní. Staňte sa preto predmetom ich rozhovorov.
Ako na to? Odpoveď znie: vložte sa do predajného rozhovoru naplno a to tak aby ste zanechali hlbokú stopu - dobrý dojem. O tomto už ale vo svojom blogu píšem. Vidíte ako to spolu súvisí?
Ja sám som zažil nespočetné množstvo prípadov kedy mnou oslovený zákazník nekúpil, ale môj produkt odporúčil svojmu známemu a ten ho kúpil. Ako som to dosiahol? Nikoho som nepodceňoval, predajný rozhovor som viedol najlepšie ako som vedel a hlavne som zanechal dobrý dojem. Nerobil som rozdiely a šiel som za každým a ku každému som pristupoval najlepšie ako som vedel.
Referencia je totiž najlepší marketing priatelia a verte mi, že keď vám zavolá niekto kto má na vás referenciu od vami oslovenej firmy, je to jeden z najkrajších pocitov.
Páčil sa Vám tento článok a chceli by ste sa dozvedieť viac? Neváhajte ma kontaktovať: TU