Sú vizitky naozaj také dôležité?

Prepačte ale na začiatok si neviem odpustiť trochu sarkazmu. Áno, vizitky sú dôležité, predsa nás a našu spoločnosť reprezentujú a keď tam ešte pridáme peknú grafiku a názov pozície v angličtine, ktorému nie každý rozumie tak nám vyskočí sebavedomie aj o 50% a cítime sa skvele. Prvý kto dostane našu vizitku je často mamina, priateľ alebo priateľka a možno naši kamaráti. Image je dôležitý.

Verím, že som sa nikoho nedotkol, pretože to nebolo cieľom, jednoducho som si to neodpustil. Čo sa vizitiek týka pokúsim sa zamerať hlavne na predajcov, ktorí musia navštíviť počas týždňa veľa potenciálnych zákazníkov a rozdať veľa ponúk.

Svojho času som aj ja ''trpel vizitkovou závislosťou'' a rozdával som ich všade kde sa dalo, na každom stretnutí u každého potenciálneho zákazníka v domnení, že som u nich vždy na očiach a keď budú chcieť daný produkt tak ma hneď oslovia. Časom som ale prišiel na to, že sa mi nikto neozval a keď som hľadal príčinu tak mi povedali, že vizitku stratili a oslovili konkurenciu, pretože ma nevedeli nájsť.

To bol dostatočný dôvod na to aby som vizitky pre obchodných zástupcov vo firme zrušil a nahradil ich cenovými ponukami vo formáte buď A4 alebo vo forme brožúr A5. Na uvedené materiály som nechal vytlačiť kontaktné údaje na príslušného   kolegu - kolegov a rozdal som to. Priznám sa, že reakcie kolegov boli rozpačité. Od argumentácie, že je to neprofesionálne až po to, že len vizitky im zaručia úspech.

Reakcie našich potenciálnych partnerov ale boli opačné. Zrazu každý vedel kontakt na našich predajcov, ba čo viac keďže to boli formáty A4 a A5 tak naše ponuky si všimli aj ďalší potenciálni zákazníci (priatelia tých, u ktorých sme to nechali) a začali nás kontaktovať. Podnikatelia sa predsa navštevujú, majú podobné problémy a riešia podobné veci. Je teda pravdepodobnosť, že tým oslovíte viac ľudí. Netvrdím, že vždy ale šance sa vám zvýšia.

Som presvedčený o správnosti toho rozhodnutia nakoľko naše ponuky mali zákazníci stále na očiach resp. lepšie sa im hľadali. Veď predstavte si pracovný stôl majiteľa firmy. Je to kopa papierov, perá, počítač, mobil atď. Čo skôr nájdete v takom prostredí? Malú vizitku alebo väčší formát?

Nie som nepriateľ vizitiek, skôr sa snažím hľadať efektívnejšie spôsoby ako zaujať, pretože obchod je o každom jednom detaile. Aj o tomto.

Rovnako pamätajte na to, že obchodný zástupca, ktorý chce len vizitky a tlačí na vás aby ste mu ich dali vyrobiť aspoň dvesto kusov, pretože bez nich nemôže začať predávať, nikdy nebude dobrý predajca, pretože často len hľadá zámienky na to čo ešte potrebuje aby mohol začať predávať a nikdy nebude dostatočne pripravený.



Páčil sa Vám tento článok a chceli by ste sa dozvedieť viac? Neváhajte ma kontaktovať: TU


Copyright © 2016 www.sompredajca.com
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky